Kjøpsbetingelser

Generelle opplysninger
Fialipo ApS
CVR-nr. 40276424
Sleipnersvej 17, Port 3, 4100 Ringsted
info@fialipo.no

Betaling
Vi aksepterer følgende kort: Visa, Mastercard.
Vi tar ingen kortgebyrer.

Beløpet trekkes først fra kortet ditt når varen sendes.

Frakt
Frakt på Fialipo er gratis. Din pakke/dine pakker vil bli levert av TNT/GLS/DHL

Priser
Alle priser er ex toll og mva. Kjøpet faktureres til den prisen som er opplyst på nettstedet på bestillingsdagen. Prisene endres løpende – ofte fra dag til dag.

Angrerett
Som forbruker har du 14 dagers angrerett når du handler hos oss.

Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen du mottok varen din. Hvis du har bestilt flere forskjellige varer i én ordre, men har fått dem levert enkeltvis, løper fristen fra den dagen du mottok den siste varen.

Fristen innebærer at du har 14 dager fra mottak til å gi oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet ditt. Du kan sende en epost til info@fialipo.no eller benytte et standard angrerettskjema, som du finner nederst i kjøpsbetingelsene.

Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte å motta varen uten samtidig å gi oss beskjed om det.

Angre på en del av kjøpet
Hvis du har kjøpt flere varer hos oss, har du mulighet til å sende én eller flere varer retur, selv om de er kjøpt i én ordre.
Merk at du ikke får fraktomkostningene returnert hvis du angrer en del av kjøpet ditt.

Retur
Når du har gitt oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet ditt, har du 14 dager på deg til å sende varen tilbake til oss.

Du betaler selv for å returnere pakken, og det er du som står ansvarlig dersom det oppstår en skade under transporten.

Retur av skadet/defekt vare
Hvis produktet ditt er blitt skadet, eller hadde det en defekt ved levering? Så er det viktig at du gir beskjed til kundeservice så fort som mulig på epost til info@fialipo.no.

Her vil du få informasjon om hvordan vi behandler slike saker. Det er viktig at du følger saksgangen, så saken kan bli behandlet så fort som mulig.

Vi gjør oppmerksom på at saksbehandlingen kan ta inntil 24 timer

Varens stand når du returnerer den
Hvis varen har mistet verdi, og grunnen til verditapet er at du har brukt den på en annen måte enn det som var nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og hvordan den fungerer, kan du kun få en del av kjøpesummen tilbake.

Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens handelsmessige verdi, og i enkelte tilfeller kan det bety at du kun kan få tilbake fraktkostandene.

Vi anbefaler at du returnerer varen i originalemballasjen.
Dersom originalemballasjen mangler kan det muligens innebære en verdiforringelse av varen.

Tilbakebetaling av kjøpesum
Hvis du angrer kjøpet ditt, får du pengene tilbake. Hvis varen har mistet verdi, trekker vi fra det beløpet du hefter for.

Vi refunderer alle betalinger som er mottatt fra deg, også leveringsomkostninger (det gjelder likevel ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfellene hvor du har valgt den billigste formen for standardlevering som vi tilbyr) senest 14 dager fra den dagen vi har mottatt din melding om at du ønsker å angre på avtalen.

Vi tilbakefører pengene med det samme betalingsmiddelet som du brukte ved kjøpet, med mindre vi har avtalt noe annet.

Vi kan holde tilbake betalingen til vi har mottatt varen, med mindre du sender oss dokumentasjon på at du har returnert den.

Varen sendes til: Kontakt oss for ytterligere instruksjoner på: info@fialipo.no

Reklamasjonsrett
Når du handler hos oss som forbruker, gjelder kjøpslovens regler om varekjøp.
Det betyr at du har reklamasjonsrett i 24 måneder.

Dersom reklamasjonen din er berettiget, innebærer det at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.
Du skal reklamere innenfor «rimelig tid» etter at du har oppdaget feilen. Hvis du reklamerer innenfor to måneder etter at feilen ble oppdaget, vil reklamasjonen alltid være berettiget.

Dersom reklamasjonen er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktkostnader. Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Husk også å få kvittering for forsendelsen, så vi kan tilbakebetale fraktkostnadene dine.

Varen sendes til:
Kontakt oss for ytterligere instruksjoner på: info@fialipo.no

Persondatapolitikk
Vi trenger følgende opplysninger når du handler hos oss:
Navn, adresse, tlf.nr. og epostadresse.

Vi registrerer og videresender de personopplysningene som er nødvendige for å kunne levere varen til deg.

Personopplysningene registreres hos Fialipo ApS og oppbevares i fem år, før opplysningene slettes.

Vi samarbeider i tillegg med en rekke andre bedrifter som oppbevarer og behandler data. Bedriftene behandler utelukkende opplysninger på våre vegne, og kan ikke bruke dem til egne formål.

Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i land som kan garantere tilstrekkelig beskyttelse for opplysningene dine.

Den dataansvarlige på https://Fialipo.dk er Direktøren.

Du har rett til å få opplyst hvilke opplysninger vi behandler om deg.

Hvis du mener at opplysningene er unøyaktige, har du rett til å få dem rettet. I noen tilfeller har vi plikt til å slette personopplysningene dine hvis du ber oss om det. Det kan for eksempel være hvis dine opplysninger ikke lenger er nødvendige i forhold til det formål vi skulle bruke dem til. Du kan også kontakte oss dersom du mener at dine personopplysninger er blitt behandlet i strid med lovgivning. Du kan skrive til oss på: info@fialipo.no

Klageadgang
Hvis du som forbruker ønsker å klage på kjøpet ditt, skal du ta kontakt med info@fialipo.no. Hvis det ikke er mulig for oss å finne en løsning, kan du sende en klage til:

Forbrukerrådet, Fred Olsens Gate 1, 0152 Oslo, Norge: forbrukerradet.no
Klage kan sendes ved å fylle ut et klageskjema via https://www.forbrukerradet.no/klageguide/
Retningslinjer for personvern
Kontaktopplysninger om den dataansvarlige

Kjøpsbetingelsene ble sist oppdatert 05.10.2018

Standard angreskjema
(Dette skjemaet fylles ut og returneres kun hvis angreretten skal gjøres gjeldene)

Til:
Fialipo ApS
Sleipnersvej 17, Port 3
4100 Ringsted
E-mail: info@fialipo.no

Jeg vil med dette få informere om at jeg ønsker å benytte med av angreretten i forbindelse med min kjøpsavtale om følgende varer/tjenester:

__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________
Mottatt den: _______________________________
Forbrukerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrukerens adresse: _________________________________________________________________
Forbrukerens underskrift: _________________________________________
Dato: _________________
(kun hvis skjemaets innhold formidles på papir)